Iskolánkból nevezett csapatok közül kettő korosztályában bejutott a legjobb 6 közé, így élőben, az ünnepélyes eredményhirdetésen tudhatta meg az elért eredményét a Baár-Madas Református Gimnáziumban.

A 4. osztályos csapatok közül a Kolibri négyes negyedik helyezést ért el:
1.  Varga Sára
2.  Varga Júlia
3.  Kádár Nóra
4.  Tar Fanni Sára
Felkészítő tanár: Dr. Czuprák Ottóné

A nyolcadikosok közül a Schärpách csapat 6. helyezést ért el.
1.  Bánfi Attila
2.  Bartha Hunor
3.  Bancsik Barnabás
4.  Prónai Sára
Felkészítő tanárok: Csalló Attila, Gyurcsekné Strupka Magdolna, Tenkesné Halász Enikő Rita

Gratulálunk a szép eredményekhez!

A projektnap alkalmából elmentünk az osztállyal Hűvösvölgybe, a gyermekvasúthoz. Reggel az iskolában hatalmas volt a nyüzsgés. Az első óra után jött értünk a busz.

             Mikor megérkeztünk, üdvözöltük vezetőnket, Aliz nénit, és kezdődhetett a túra. Az erdőben egy órát sétáltunk. Aliz néni minden fát és cserjét bemutatott nekünk. Sok érdekes dolgot tudtunk meg. Például miről lehet fölismerni a vadcseresznyét, a csertölgyet és a gyertyánt. Mikor fölértünk a hárs-hegyi megállóig, már várt minket a vonat. Azután felszálltunk a laborkocsiba, és kezdődhetett a móka. Ezt úgy kell elképzelni, hogy van egy közönséges vagon tele asztalokkal, de közben érdekes dolgok vannak rajtuk. A vagonban legalább 10 helyszín volt. A helyszíneken 4 fős csapatokban kellett dolgozni. A helyszínek: rovarok, levelek, termések nevét és képét kellett párosítani, egy kendő alatt kitapogattuk, hogy mi micsoda, madarak neveit kellett kitalálni a rajzuk alapján, és volt kétféle memóriajáték is. Nekem a legjobban az illatos hely tetszett, ahol dobozokban más-másféle növények illatát határoztuk meg, majd egy feladatlapon kellett meghatározni a nevüket. Két óra alatt Hárs-hegytől Széchenyi-hegyig utaztunk, majd vissza Hűvösvölgyig. Az iskolában még megbeszéltük, hogy kinek mi tetszett, és beragasztottuk Márta nénivel a lapokat, amiket Aliz néni adott.

Kíváncsiak vagytok, hogy még mi volt a vonaton? Akkor menjetek el ti is Hűvösvölgybe, és próbáljátok ki a gyermekvasutat! És ami a legfontosabb: Szeressétek az erdőt!

Miksó Dóra, Sági Péter, Tar Fanni, Varga Júlia, Varga Sára és Winkler Hanna 4. osztályos tanulók írásaiból 

Egy nyolcadikos tanuló számára mit jelenthet a január? Félévzárás. Felvételi. Esetleg ezek teljes energiabefektetést igénylő kombinációja. Épp a dolgos napok megtörését és feloldását szolgálta a január 28-dikára beiktatott projekt nap, amelyen mind az alsós, mind a felsős osztályok saját szervezésű programokon vehettek részt.
A nyolcadik osztály az aktivitás és a szabad tér adta lehetőséget használta ki a Városligeti Műjégpályán. Korcsolyázni egy több ezer négyzetméteres szabad területen, háttérben a Vajdahunyad várának több építészeti stílust ötvöző gyönyörű épületével, nagyszerű élmény volt.
Mindenki felszabadultan, szerencsére keveset esve, finom fogójátékkal megfűszerezve töltötte el azt a közel négy órát, ami ebbe a programba belefért. Kellemes fáradtsággal, jó kedvvel, jó érzésekkel és  felfrissült elmével indult a csapat a buszhoz a stílszerűen felhangzó katonai takarodó dallamaira.  A résztvevők egy főre eső mosolygó-vigyorgó arányszáma a többszörösére nőtt ezen a napon.

Nagyon jó nap volt!

Baranyainé Kékesi Noémi
 

A Dunakanyar ékszerdobozának számító Szentendrén található Templomdombi Általános Iskola 1989. szeptember 1-én nyitotta meg kapuit.

1988-ban már olyan sokan voltak a szentendrei Központi Iskolában, hogy sürgetővé vált az az igény, hogy a mammutiskolából több, emberléptékű intézmény alakuljon. 1989. április 11-én a Városi Tanács testülete jóváhagyta, hogy az 1300 gyereket és 82 tanárt magába foglaló intézményből három intézmény alakuljon.

A Templomdombi Iskola alapítói valami újat, valami mást szeretettek volna. Egy párhuzamos osztály nélkül működő, családias hangulatú, gyermekközpontú, környezettudatos iskolát, melynek falai között a tanulók a szilárd alapokon túl emberséget és elfogadást tanulnak, de még fontosabb volt, hogy igazi, boldog gyerekkoruk legyen.

Ezek az értékek, célkitűzések nem változtak az elmúlt több mint 30 évben. Pedagógiai tevékenységünk fő alapelve továbbra is a gyermekközpontúság, amelyen az empátiát, a pozitív késztetést, a támogatást, a bizalmat, az önbizalom növelését, a sikerhez való segítést és a szeretetet értjük. Ennek tudatában, ismerve a hozzánk járó gyerekek életkori sajátosságait, adottságait, körülményeit tudatosan szervezzük, irányítjuk, motiváljuk tanulási, közéleti, szabadidős tevékenységüket, értékeljük tetteiket, fejlődésüket.

A honlapon megtalálhatók az iskolánk életét meghatározó dokumentumok, a beiskolázással kapcsolatos információk, valamint a legfontosabb iskolai eseményekről készült beszámolók.

Kellemes böngészést kívánunk!

Mindenkinek nagyon boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kíván a Templomdombi Általános Iskola!